Shopping Cart 0 items - 0,00€ 0
Shopping Cart 0 items - 0,00€ 0

Záujem o slovenské produkty stúpa po celom svete.

Ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, Gabriela Matečná, na tlačovej konferencii vyzdvihla vysokú konkurencieschopnosť slovenských produktov na zahraničných trhoch. Potvrdila prípravu proexportných možností pre naše firmy, no zároveň chce nájsť konsenzus s vyšším podielom domácich produktov na našich pultoch a hlavne vyrábať potraviny a produkty s vyššou pridanou hodnotou. Informácie prináša  TASR.

Práve vďaka podpore agrorezortu mali možnosť Slováci tento rok prezentovať svoje produkty na niekoľkých zahraničných veľtrhoch, kde sa záujem o ne potvrdil. Podľa ministerky majú veľkú šancu v EÚ aj mimo nej uspieť vďaka svojej kvalite. Slováci sa zúčastnili veľtrhu Grüne Woche v Berlíne, na výstave Biofach v Nemecku a aj na výstave Gulfood v Dubaji.

Vďaka ministerstvu pôdohospodárstva a rozvoja vidieka máme dnes väčšiu možnosť cestovať za skúsenosťami s domácimi produktmi najmä vďaka príspevku na účasť na schválených medzinárodných výstavách v oblasti potravinárstva, ktorý sa len nedávno zvýšil z 3320 eur na 20 000 a príspevku na ubytovanie a prepravu pre dve osoby.

Po prvej slovenskej účasti Slovenska na svetovej výstave Gulfood ministerka povedala: „Ak chcú byť naši potravinári úspešní, bez marketingu a prezentácie to nepôjde. Rozhodli sme sa, že budeme oveľa aktívnejší a budeme pomáhať našim producentom potravín a nápojov prezentovať sa v zahraničí a pomáhať získavať pre nich nové trhy.

Do Dubaja sa nám podarilo dostať deväť slovenských potravinárskych firiem, ktoré tam priamo vystavujú. V rámci podnikateľskej misie sme tiež zobrali so sebou zástupcov ďalších 18 firiem, ktorí mali možnosť nadviazať dôležité kontakty. Slovensko síce nemôže konkurovať množstvom produkcie, ale kvalitou potravín určite áno.“

Pracovať na proexportnej politike a zviditeľňovať naše produkty za hranicami chce rezort aj naďalej, pretože v nich vidí veľký potenciál. Podľa slov ministerky v súčasnosti dovážame až 60 % produktov zo zahraničia a práve tento fakt sa snaží ministerstvo svojimi aktivitami zmeniť.

Leave a comment